
Citroen'den Elektrikli Devrim: Türkiye Hedefleri Açıklandı!
Citroen Türkiye Genel Müdürü Bora Duran, markanın 2024 yılı performansını ve yılın ilk üç ayındaki sonuçlarını değerlendirerek önemli açıklamalarda bulundu. Duran, Citroen'in binek araç segmentinde elektrikli model sayısını artıracağını ve satış hedeflerinde çıtayı yükselttiklerini vurguladı.
Citroen Elektrikli Araçlarda %25 Pay Hedefliyor
Elektrikli araç pazarında C4 ve C4X modellerinin yanı sıra Ami ile de yer aldıklarını belirten Bora Duran, "2024'te elektrikli araç penetrasyonunda planladığımız seviyeye ulaştık. Türkiye'deki müşteriler elektrikli araçları deneyimledikçe daha çok sevmeye ve alışmaya başladı. 2025'te hafif ticari araç gamımız dışındaki tüm araçlarımız elektrikli olacak. C4, C4 X ve mevcut elektrikli araçlarımızın yanı sıra yeni C3 ve C3 Aircross modellerinde de elektrikli versiyonlar olacak ve bu segmentte ciddi bir etki yaratacağız. Binek araç satışlarımızda %20-25 oranında elektrikli araç payına ulaşmayı hedefliyoruz," dedi.
Türkiye'deki elektrikli araç pazarının hızlı yükselişine dikkat çeken Duran, "Binek araçlardaki elektrikli araç payı %10.2'ye yükseldi. 2023'te 66 bin adet olan elektrikli araç satışı, geçen yıl 100 bin adedi aştı. Şarj edilebilir hibrit araçlara yönelik vergi teşvikleri, bu araçların pazar payını artırdı. Citroen olarak 2024'ü %4.9 pazar payıyla tamamladık. Bu sonuç, Citroen dünyasında global sıralamada dördüncü, Türkiye pazarında ise sekizinci sıraya yerleşmemizi sağladı. 61 bin adetlik satışımıza ek olarak 2 bin adet Ami satışı da eklediğimizde 63 bin adedin üzerinde bir satış başarısına ulaştık," şeklinde konuştu.
Model Yenilemeleri Satışları Etkiledi
Geçen yıl 18 bin hafif ticari araç sattıklarını belirten Citroen Türkiye Genel Müdürü, model yenilemelerinin satışları olumsuz etkilediğini de dile getirdi: "Hafif ticari araç tarafında ilk çeyreğin sonunda kasa değişimi yaşadık. Bu değişim bize yaklaşık 2 ay kaybettirdi. Ayrıca, C3 ve C3 Aircross modellerinin gelişi de stratejik nedenlerle ertelendi. Hem hafif ticari araç geçişi hem de C3 ve C3 Aircross'un gecikmesi nedeniyle geçen sene 8-9 bin adet kaybettik."
En Çok Satan Model C4X Olacak
Bu yılki satış hedeflerinin 72 bin adet olduğunu vurgulayan Bora Duran, "Bu adedin yaklaşık 25 bin adedinin hafif ticari araçlardan gelmesini planlıyoruz. 2024'e göre yaklaşık 11 bin adetlik bir artış öngörüyoruz. Bu artış, yeni eklenen modellerin katkısıyla gerçekleşecek. Geçen seneyi %4.9 pazar payıyla kapatmıştık. Bu satış hedefleriyle 2025'te yaklaşık %6'lık bir pazar payı hedefliyoruz. Satışlarımızda en büyük paya sahip olacak model ise yine C4X olacak," dedi.
Citroen Türkiye'nin elektrikli araç atağı ve iddialı hedefleri, markanın Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor. Yeni modeller ve artan elektrikli araç seçenekleriyle Citroen, 2025 yılında pazar payını önemli ölçüde artırmayı hedefliyor. Bu stratejik hamle, Türkiye otomotiv pazarında rekabeti kızıştıracak ve tüketicilere daha geniş bir yelpazede çevre dostu araç seçeneği sunacak.










