Türk Uçakları Alarmda! İran ve Irak'ta Mahsur Kalan Uçak Sayısı ŞOKE ETTİ!
Gündem

Türk Uçakları Alarmda! İran ve Irak'ta Mahsur Kalan Uçak Sayısı ŞOKE ETTİ!


21 June 20255 dk okuma3 görüntülenmeSon güncelleme: 21 June 2025

Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun son açıklamaları, bölgedeki gerginliği bir kez daha gözler önüne serdi. İran ve Irak'ta toplam 11 Türk uçağının mahsur kaldığı haberleri, havacılık sektöründe büyük yankı uyandırdı. Peki, bu uçakların akıbeti ne olacak? İşte detaylar...

Uçaklar Neden Mahsur Kaldı?

Bakan Uraloğlu, "Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu" öncesinde yaptığı açıklamada, İran-İsrail arasındaki gerilim nedeniyle bölgedeki hava sahasının riskli hale geldiğini belirtti. Bu durum, Türk firmalarına ait uçakların bölgede mahsur kalmasına neden oldu. Uraloğlu, "İran-İsrail çatışmasında İran'da 7 tane, Irak'ta da 4 tane uçağımız kaldı. Pegasus'un 7 tane, Türk Hava Yolları'nın 2 tane, Ajet'in 1 tane, Tailwind'in de 1 tane uçağı var" dedi.

Bakan Uraloğlu, ekiplerin can güvenliğinin öncelikli olduğunu vurgulayarak, "O bölgedeki hava hareketinin, roket ve füze hareketinin çok yoğun olması sebebiyle o riski hem ilgili ülkeler, hem de biz alamadık açıkçası. Orada 3-4 gün bütün ekipler kaldı. Şimdi bütün ekipleri can güvenliğini sağlama noktasında bu tarafa aldık" şeklinde konuştu.

Hangi Şirketlerin Uçakları Etkilendi?

Mahsur kalan uçakların şirketlere göre dağılımı şu şekilde:

  • Pegasus: 7 uçak
  • Türk Hava Yolları: 2 uçak
  • Ajet: 1 uçak
  • Tailwind: 1 uçak

Ulaştırma Bakanlığı ve ilgili kurumlar, uçakların güvenli bir şekilde geri getirilmesi için çalışmalarını sürdürüyor.

Kalkınma Yolu Koridoru'nda Son Durum Ne?

Bakan Uraloğlu, Türkiye'yi de içine alan ticaret koridorları hakkında da önemli açıklamalarda bulundu. Özellikle Kalkınma Yolu Koridoru'nun önemine vurgu yapan Uraloğlu, bu projenin bölge için büyük fırsatlar sunduğunu belirtti. Uraloğlu, "Orta koridorun önemli bir parçası olan Sivas'tan bizim Kars sınıra kadar olan hattın yaklaşık 660 kilometrelik kısmının rehabilitasyonunu yapacağız. Şimdilik rehabilite ederek oradaki kapasite problemini kaldırmış olacağız" dedi.

Ayrıca, Kalkınma Yolu Koridoru'nun alternatifi olarak G7 zirvesinde gündeme gelen IMEC koridoruna da değinen Uraloğlu, "Kalkınma Yolu Koridoru aksiyonel bir yaklaşımdır. IMEC reaksiyonel bir yaklaşımdır, planlanmış değildir. Bunlar hep olacaktır. Artık önümüzdeki günlerde de o koridorun, İsrail'in durumuna bağlı olarak, tekrar konuşulması söz konusu olacaktır" ifadelerini kullandı.

İran ve Irak'ta mahsur kalan Türk uçakları, bölgedeki gerginliğin somut bir yansıması olarak karşımıza çıkıyor. Ulaştırma Bakanlığı ve ilgili kurumların yoğun çabalarıyla, uçakların en kısa sürede ve güvenli bir şekilde Türkiye'ye getirilmesi bekleniyor. Bu süreçte, bölgedeki gelişmeler yakından takip edilmeye devam edecek.